Verkkokaupan tuotteita myy Vaasan kaupunki. (y-tunnus 0209602-6).
1. Rekisteröityminen ja henkilötiedot
Verkkokaupasta tilaaminen ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröitymällä verkkokauppaan voit tehdä ostoksesi jatkossa nopeammin ja tarkastella tekemiäsi tilauksia. Käyttäjätunnuksena toimii rekisteröinnin yhteydessä annettu sähköpostiosoite. Salasanan Asiakas määrittää rekisteröitymisen yhteydessä. Käyttäjätunnus ja salasana ovat henkilökohtaisia. Asiakas vastaa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa säilyttämisestä ja siitä, etteivät ne päädy ulkopuolisten tietoon tai haltuun. Asiakas vastaa kaikista käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tapahtuvasta käytöstä ja siitä mahdollisesti aiheutuvista kustannuksista tai maksuista.
Asiakkaan tulee antaa verkkokaupassa palvelun käytön edellyttämät tarpeelliset tiedot. Vaasan kaupungilla on oikeus käsitellä asiakkaan henkilötietoja tietosuojalain ja muun lainsäädännön mukaisesti. Asiakkaan tiedot tallennetaan verkkokaupan asiakasrekisteriin. Vaasan kaupunki ei luovuta Asiakkaan tietoja ulkopuolisille tahoille ilman asianomaiselta erikseen pyydettyä lupaa. Asiakkaalla on lainmukainen oikeus kieltää henkilötietojensa käsittely suoramainontaa, etämyyntiä tai muuta suoramarkkinointia varten sekä markkina- ja mielipidetutkimusta samoin kuin henkilömatrikkelia ja sukututkimusta varten.
2. Tilaaminen
Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta market.vaasa.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin verkkokaupan toimitusehtoihin sekä tilattavaa tuotetta koskeviin erityisehtoihin. Vaasan kaupungin verkkokaupasta ei ole toistaiseksi mahdollista tilata tuotteita Suomen ulkopuolelle.
3. Maksutavat
Tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkomaksaminen tapahtuu suojatulla yhteydellä Suomi.fi/Paytrail -palvelun kautta. Palvelu sisältää suomalaisten pankkien verkkomaksu- ja korttimaksupalvelun.
Osa tuotteista voidaan maksaa myös Smartumilla tai ePassilla. Jotta näitä maksutapoja voi käyttää, ei ostoskorissa voi samaan aikaan olla tuotteita, joissa nämä maksutavat ei ole sallittuja (esimerkiksi lasten kurssit).
4. Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
5. Hinnat ja arvonlisävero
Verkkokaupasta tehdyissä tilauksissa voimassa oleva hinta on se, joka on esillä verkkokaupan hinnastossa tilaushetkellä. Verkkokaupan hinnat voivat osin poiketa muiden myyntipisteiden hinnoista. Oikeudet hinnanmuutoksiin pidätetään. Kaikki hinnat on merkitty euroina (EUR). Verkkokaupassa näkyvät tuotehinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.
6. Toimitusaika ja -tapa
Osa Vaasan kaupungin verkkokaupan tuotteista voidaan postittaa. Näitä ovat esimerkiksi ”Vaasa-tuotteet”. Toimitusaika on noin kaksi viikkoa. Toimitettavat tuotteet sisältävät postikulun.
Todistuskopiot postitetaan kirjattuna kirjeenä tai asiakas voi myös noutaa todistuksen oppilaitoksen opintotoimistosta/kansliasta.
7. Tuotteen vaihto- ja palautusoikeus
Postitettavilla tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Mikäli tuotteessa on vikaa tai Asiakas haluaa vaihtaa sen toiseen kokoon, tuotteen voi palauttaa veloituksetta postin kautta.
8. Vaihto- ja palautusohje
Ennen postitettujen tuotteiden palautusta tai vaihtoa asiakkaan tulee ottaa yhteyttä market@vaasa.fi osoitteeseen tai sitten osoitteeseen, joka on ilmoitettu tuotteen kuvauksessa. Asiakkaan tulee ilmoittaa, haluaako palauttaa koko tilauksen vai osan tuotteista. Sähköpostista tulee ilmetä myös tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero. Palautettujen tuotteiden hinta hyvitetään heti kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautettavan tuotteen.
Myyjä tarkistaa, onko korvaava tuote varattavissa ja jos on, se lähetetään asiakkaalle, kun palautus on saapunut. Asiakkaan tulee pakata lähetettävä tuote huolellisesti, mieluiten alkuperäiseen pakkaukseen. Lähetyksen päälle tulee kirjoittaa palautustunnus ja osoite, joka löytyy verkkokaupan tuotekuvauksesta. Asiakkaan ei tarvitse tehdä uutta tilausta verkkokaupasta.
9. Ilmoittautumista koskevat perumisehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Tilaus tulee peruuttaa kirjallisesti. Yleinen peruuttamisehto on viikko, jonka mukaisesti kirjallisen peruutusilmoituksen (esim. sähköpostin) on oltava perillä viimeistään viikko ennen toiminnan alkamista, tarkista mahdolliset poikkeavat tuotekohtaiset ohjeet. Peruutus on selvä kuitattuamme peruutuksen. Jos asiakas peruuttaa myöhemmin kuin viikkoa ennen, maksu palautetaan vain sairastapauksessa. Lääkärintodistus saatetaan vaatia joissain tilanteissa.
Mikäli leiri-, kurssi- ym. vastaavien tuotteiden kohdalla ennakkoon päätetty vähimmäisosallistujamäärä ei täyty ja toiminta peruuntuu, ilmoitamme tästä asiakkaan tilauksen yhteydessä antamiin yhteystietoihin. Vähimmäisosallistujamäärä on tuotekohtainen. Maksettu osallistumismaksu palautetaan asiakkaan ilmoittamalle tilille. Vaasan kaupungilla ei ole velvollisuutta tarjota vastaavaa toimintaa peruuntuneen tilalle.
10. Palvelun ylläpito, käytettävyys ja virhetilanteet
Vaasan kaupunki tekee parhaansa, että verkkokaupan toiminta olisi virheetöntä ja keskeytymätöntä. Vaasan kaupungilla on oikeus keskeyttää verkkokauppa sen muutoksen, uudistuksen tai verkkokauppaan liittyvän teknisen syyn vuoksi tai tietoliikenneverkon kunnostus-, asennus- tai huoltotyön tai muun sen kaltaisen syyn vuoksi tai mikäli lainsäädäntö tai muu viranomaismääräys sitä edellyttää. Katkokset pyritään ajoittamaan niin, ettei niistä aiheudu Asiakkaalle kohtuutonta haittaa.
Vaasan kaupunki ei vastaa virheistä, jotka johtuvat kolmannen osapuolen tarjoamien tietoliikenneyhteyksien tai muiden tietoliikenteeseen liittyvien palveluiden keskeytyksestä tai näissä palveluissa olevista virheistä. Vaasan kaupunki ei myöskään vastaa virheistä, jotka johtuvat siitä, että Asiakas käyttää verkkokauppaa ohjeiden tai määräysten vastaisesti tai jotka ovat muuten asiakkaan aiheuttamia.
11. Tietoturva
Verkkokauppa on suojattu käyttämällä SSL-protokollaa. Asiakas vastaa omien tietojärjestelmiensä tietoturvan asianmukaisesta hoitamisesta. Vaasan kaupunki noudattaa voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä ja kansallisen valvontaviranomaisen tietosuojaan sekä henkilötietojen käsittelyyn liittyviä ohjeistuksia. Vaasan kaupunki säilyttää kaikki Asiakasta koskevat tai hänen lähettämänsä tiedot luottamuksellisina. Vaasan kaupunki järjestää verkkokauppansa tietoturvan yleisesti hyväksyttävällä tavalla ja tehokkaasti ja pyrkii asianmukaisin teknisin ratkaisuin estämään asiattomien pääsyn tietojärjestelmiinsä.
12. Laitteet, ohjelmisto ja yhteydet
Asiakas vastaa itse verkkokaupan käyttämisen edellyttämien laitteiden, ohjelmistojen ja verkkoyhteyksien hankkimisesta, toimivuudesta ja niiden aiheuttamista kustannuksista. Ne eivät saa aiheuttaa häiriötä tai muuta haittaa verkkokaupalle tai muille verkon käyttäjille.
13. Vahingonkorvausvastuu
Vaasan kaupunki vastaa asiakkaalle ainoastaan niistä välittömistä vahingoista, joita se on tuottamuksellisesti aiheuttanut sopimusta rikkomalla. Jos voidaan todeta, että kyseessä on Vaasan kaupungin virhe, Asiakkaalle voidaan korvata asiakkaalta verkkokaupassa aiheettomasti perityt kustannukset.
Vaasan kaupunki ei ole velvollinen suorittamaan vahingonkorvausta eikä muita välillisiä tai välittömiä korvauksia tai hyvityksiä, jotka johtuvat kappaleessa 10 mainituista häiriöistä tai virheistä.
14. Ylivoimainen este
Ylivoimainen este (force majeure) vapauttaa Vaasan kaupungin verkkokauppaan liittyvistä velvoitteista, mikäli se estää verkkokauppaan liittyvän suorituksen tai kohtuuttomasti haittaa sitä. Ylivoimaisena esteenä pidetään tulipaloa, maanjäristystä, tulvaa, räjähdystä, lakkoa tai muuta työnseisausta, viranomaisen määräystä, energian toimituksessa esiintyviä häiriötä, raaka-aine- tai tarvikepulaa, pandemiaa, epidemiaa, ulkopuolisen aiheuttamaa tai ulkopuolisesta johtuvaa kaapeli- tai muu tietoliikennehäiriötä tai muuta sen kaltaista syytä, joka ei ole ollut tiedossa ja johon ei ole kohtuudella voitu varautua ennalta. Vaasan kaupunki ilmoittaa ylivoimaisesta esteestä verkkokaupan sivuilla heti sen jälkeen, kun se on ilmennyt, mikäli ilmoittaminen on mahdollista.
15. Käyttö- ja toimitusehtojen muuttaminen
Vaasan kaupunki on oikeutettu muuttamaan näitä verkkokaupan käyttö- ja toimitusehtoja ilmoitettuaan muutoksista verkkokaupassa hyvissä ajoin ennen muutosten voimaantuloa.
16. Riitojen ratkaisu
Mahdolliset sopimuksenaikaiset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan aina ensisijaisesti keskinäisin neuvotteluin asiakkaan ja myyjän välillä. Mikäli neuvotteluissa ei päästä sopimukseen, jätetään asia Pohjanmaan käräjäoikeudessa ratkaistavaksi Suomen lakia noudattaen.